Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
silke Site Admin
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 353
|
Geplaatst: 21-04-2010 16:20:19 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb een antwoord van Inge Smedts. Heel belangrijk dat we hier dringend werk van maken! Als ik het goed begrijp (aangezien ik er niet was), vinden leen en ilse het goed als wij zelf de cursisten zoeken om de welkom te verzorgen maar het mag geen gedicht zijn. Is dat juist?? Ik heb Inge een mail gestuurd om te vragen naar de vrijwilligers die de welkom deden aangezien ik niet denk dat die "dichters" de juiste personen zijn als Leen en Ilse geen gedichten willen.
Dag Silke,
Sorry voor mijn late reactie, maar ik heb net 2 weken vakantie gehad.
De vrijwilligers die met ons hebben samengewerkt spelen – bij mijn weten – geen muziekinstrument. Ik heb zelf ook lang gezocht naar een muzikale vrijwilliger, maar zonder veel succes. Een leerkracht van het centrum voor basiseducatie vertelde me wel dat een Jamaicaanse cursist van haar elektrische gitaar wilde spelen, maar omdat dit niet paste in ons concept toen, heb ik hem niet gecontacteerd. Als je wil, vraag ik zijn nummer.
Twee van de 3 vrijwilligers die gedichten hebben voorgedragen, hebben hun gedicht zelf geschreven. Ze waren daar best trots op. Ik weet niet of ze een ander gedicht willen voordragen, maar je kan het hen natuurlijk vragen! Hier volgen de gegevens :
Felipe Tavares Teixeida (zelfgeschreven Nederlandstalig gedicht)
felpbanks@gmail.com
0470 03 79 77
Diya Aljanabi (gerespecteerd dichter, journalist in zijn thuisland (Irak) ; ik vrees dat hij enkel zijn eigen gedichten in het Arabisch wil voordragen – wij hebben als bladwijzer de vertaling uitgedeeld aan de toehoorders)
diya.aljanabi@hotmail.com (geen tel.nr)
George Hellyer (droeg een Zuidafrikaans gedicht voor – wij deelden een ‘bladwijzer’ uit met de vertaling).
george.hellyer@skynet.be
0478 31 84 73
Als je hen contacteert, mag je zeker mijn naam vermelden. Het is uiteraard belangrijk dat je heel duidelijk uitlegt wat de bedoeling is. Zij zitten alle 3 in een hoger niveau van Nederlands, maar traag spreken en herhalen is de boodschap! Op de trefdag waren nog andere cursisten als vrijwilliger actief. Drie van hen kondigden de hele dag workshops aan, anderen stonden aan het onthaal en heetten de mensen letterlijk welkom. Als je wil zoek ik hun gegevens op.
Geef gerust een seintje als er een probleem is! |
|
Terug naar boven |
|
|
jill
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 324
|
Geplaatst: 21-04-2010 19:24:41 Onderwerp: |
|
|
|
idee van gedichten valt dus idd volledig weg.
wel kunnen we cursisten inzetten voor een ander soort ontvangst en zeer graag voor leen en ilse!
hierover moeten we nog even nadenken of het dan iets grappigs is, geven ze de gasten iets of spelen ze muziek, wat dan weer vrij moeilijk is vrees ik.
Mss dus gewoon cursisten inzetten voor ontvangst? |
|
Terug naar boven |
|
|
Laetitia
Geregistreerd op: 19 Mrt 2010 Berichten: 166
|
Geplaatst: 21-04-2010 19:33:28 Onderwerp: |
|
|
|
Idd misshien voor ontvangst en dat ze dan iets grappig zegge ofzo. We kunnen er anders ookz aterdag is over brainstormen. Mannen het gaat ons lukken |
|
Terug naar boven |
|
|
silke Site Admin
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 353
|
Geplaatst: 22-04-2010 09:35:51 Onderwerp: |
|
|
|
Dit heb ik teruggekregen van Inge, ik heb haar gevraagd achter de gegevens van de leerkrachten, ik denk dat het best is dat we via hen dit regelen.
Dag Silke,
De mensen die het onthaal deden, zijn cursisten van open school. Ik heb
helaas enkel hun namen, geen contactgegevens omdat de leerkrachten hen
gewoon hebben meegenomen. Als je maar 2 mensen zoekt, denk ik aan
George Hellyer en Fortune Komlan. Van George heb ik je de gegevens al
gemaild. Fortune kan je bereiken op 0488/29 32 33. Felipe (1 van de
dichters) wil het misschien ook wel doen. Je kan altijd eens checken.
De mensen van open school hebben een beperktere kennis van het
Nederlands en worden best via de leerkracht aangesproken, vandaar! |
|
Terug naar boven |
|
|
Laetitia
Geregistreerd op: 19 Mrt 2010 Berichten: 166
|
Geplaatst: 22-04-2010 09:38:46 Onderwerp: |
|
|
|
ah oké. maar dan kunnen we wel al van deze 2 mensen grbuik maken é en dan contact opnemen met de leerkracht van Open School.
Zaterdag moeten we wel een oplossing zien te vinden voor onze muziek.
Thx voor deze info Silke |
|
Terug naar boven |
|
|
silke Site Admin
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 353
|
Geplaatst: 22-04-2010 13:27:34 Onderwerp: |
|
|
|
heb antwoord gekregen van Inge dat we dus niet via leerkrachten moeten gaan maar we dus best die George en Fortune contacteren omdat zij het mondigste zijn. Dus we zullen daarnaar moeten bellen. Ziet iemand da zitten om da zo wa uit te leggen wa de bedoeling is aan telefoon? |
|
Terug naar boven |
|
|
Laetitia
Geregistreerd op: 19 Mrt 2010 Berichten: 166
|
Geplaatst: 22-04-2010 14:00:15 Onderwerp: |
|
|
|
Ela,
Ja, ik wil dat wel doen maar dan wel na mijn stage. Dus vanaf 17u30. Maar best nog is een duidelijke briefing dat ik goed weet wat ik juist moet zeggen en als ze vragen voor een afspraak. Dat ik dan kan zeggen dan is het mogelijk of dan. Dat we niet bellen en dan vaststellen shit dat zijn we vergeten te vragen. |
|
Terug naar boven |
|
|
jill
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 324
|
Geplaatst: 22-04-2010 19:39:52 Onderwerp: |
|
|
|
ja vanaf 30ste kunnen we afspreken, allé ikke toch en dat we dan gewoon eens met hen samenkomen en uitleggen wat we juist willen doen, ma dan moeten we idd wel goed weten wat willen we nu door cursisten laten doen en wat niet? want denk ook wel dat we nimeer dan 20 keer mogen veranderen... |
|
Terug naar boven |
|
|
jill
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 324
|
Geplaatst: 22-04-2010 19:45:53 Onderwerp: |
|
|
|
ineens trouwens de mail:
Beste
Bij deze wou ik jullie even laten weten dat we al enkele ideeën hebben opgezocht over de gadget en dit even aan jullie willen voorstellen.
We zijn beginnen zoeken naar een gadget dat echt bij het huis zou passen en zo kwamen we na wat opzoeken uit op een idee dat jullie ook hadden. Om te werken met een sleutelhanger in de vorm van een huis. Deze zouden we dan kunnen laten bedrukken of laten graveren afhankelijk van het gekozen materiaal. We sturen de verschillende opties even door en kijken uit naar jullie feedback. Onze eigen voorkeur gaat uit naar optie 1, 5 of 7. De prijzen die vermeld staan voor 200 stuks, gelden ook voor 100 stuks, dit maakt geen verschil.
Verder in verband met de catering hebben we vive la nourriture aan de telefoon gehad, maar vroegen ze ons om het even op mail te zetten aangezien dit iets makkelijker was om zo dan een voorstel uit te werken. Zo gingen proberen zo snel mogelijk een offerte op te stellen.
Voor de gebedsvlaggetjes zullen we waarschijnlijk gebruik maken van een rol rood en geel katoen van 4 EUR/m en deze is 160 cm breed.
Als we dan rekenen dat we een 500 vlaggetjes willen A4 formaat, dan komen we met een ruime rekening voor enkele foutjes uit op een 30 m die we nodig hebben. Wat zou uitkomen op 120 EUR. Dan moeten ze nog wel bedrukt worden.
Voor de fotograaf hebben we een medestudente die erg geďnteresseerd is in fotografie en er zich in haar vrije tijd ook veel mee bezighoudt en dit gratis wil doen op het event. Alleen hebben we nog geen duidelijk antwoord of ze het ook ziet zitten om te filmen. Dit zijn we nog even aan het bespreken. Even om zeker te zijn, het filmen zou toch enkel het debat zijn en eventueel In-spinazi, als ze toestemming geven. Maar moet dit nadien ook gemonteerd worden?
Verder hebben we ook offertes aangevraagd voor ballonnen en hebben ze vergeleken, het goedkoopste komt uit op 169 EUR inclusief BTW voor 1000 ballonnen in 2 kleurendruk dit op witte ballonnen. Hiervoor hebben we een groter aantal genomen aangezien wij dachten dat jullie ze toch ook nog later verder gingen gebruiken en je zo de kosten wel kan drukken, zeker wanneer we willen werken met de opdruk van het logo, wat zorgt dat het 2kleuren druk is.
met vriendelijke groeten
Jill Van Hoydonck |
|
Terug naar boven |
|
|
jill
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 324
|
Geplaatst: 22-04-2010 19:47:19 Onderwerp: |
|
|
|
haar reactie:
Hey Jill,
De sleutelhangers zijn leuk, enkele bedenkingen:
- We hadden 150 eur gebudgeteerd, lijkt moeilijk haalbaar met de aangegeven prijzen: nr 1 is heel mooi maar 1.10 eur/st + bedrukking 0.82 eur/st = 1.92 + filmkost. Ivm de bedrukking: ons logo bestaat uit 3 kleuren maar als we ‘provincie antwerpen’ in het rood laten drukken kan het eventueel wel, informeer ajb even naar het prijsverschil. Zijn stickers eventueel interessanter dan bedrukking? Zoeken jullie uit? We willen graag stalen zien, vb nr 1, 3, 4 &5 (hoewel de bedrukking mij moeilijk lijkt op 4 en 5). Informeer ook graag naar levertijden, we moeten ervoor zorgen dat ze tijd genoeg hebben om te leveren. Onder het logo zouden we ook de melding ‘5 jaar HvN’ willen laten drukken.
- Ivm catering: al nieuws? Hoe hebben ze eigenlijk gereageerd op het idee van de groententaart?
- Ivm de fotograaf: filmen en monteren is een must; zullen we dan toch maar bij Tayfun aankloppen?
- Ivm decoratie: ziet er allemaal goed uit maar let op budget: 120 eur voor vlaggen (zonder bedrukking) en 170 eur voor ballonnen, dan is jullie budget bijna opgesoupeerd; maak een totaalplaatje tegen volgende week ajb en hou rekening met budget van +/- 300 eur.
Succes! |
|
Terug naar boven |
|
|
jill
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 324
|
Geplaatst: 22-04-2010 19:50:36 Onderwerp: |
|
|
|
mijn mail:
Beste
Zelf hebben we ook al aan het rekenen geweest en zagen we dat we inderdaad nog eens goed moeten kijken voor het budget.
We zijn ook zelf al aan het zoeken naar alternatieven en bestickering hebben we al overwogen, net als plastificeren.
Deze pistes zijn we nu aan het bekijken en hopen we zo snel mogelijk meer over te kunnen melden.
Ook vragen we het na wat het meer zou kosten om met 3 kleuren te werken.
Daarnaast zijn we nog aan het zoeken naar andere gadgets, die misschien goedkoper zouden uitkomen.
Verder ivm de catering, heb ik ze aan de lijn gehad en ze vonden het sowieso een leuk gegeven om met een groentetaart te werken.
Wel zeiden ze dat we best naast de groentetaart mss nog een aantal schotels voorzien met gewone hapjes. Zodat je niet maar 1 punt hebt waar de gasten hapjes kunnen komen halen. Dat bijvoorbeeld 4 verschillende hapjes op de taart terug te vinden zijn en dat dan op schotels nog 2 andere soorten hapjes. Voor de taart moesten ze ook wel een vorm aanmaken, want dat hadden ze wel niet en dit zou maximum 150 euro kosten. Voor de hapjes vroeg ze 7 euro per persoon voor 6 hapjes. Verder ook nog stopselgeld van 1 EUR per persoon voor bestellingen voor minder dan 150 personen. In totaal zou de catering dus 950 EUR kosten voor 6 hapjes met vorm en stopselgeld. We gaan nog proberen te onderhandelen over de prijs en zeker het stopselgeld maar dan hebben jullie toch al een eerste zicht wat vive la nourriture vraagt.
We zorgen dat we begin volgende week zeker nog een duidelijk overzicht sturen met de verschillende kosten per onderdeel en trachten uit het budget het maximale te halen.
Als laatste vroegen we ons ook af of het mogelijk was een een extra afspraak te maken voor een paper die we moeten schrijven, waarbij we onze opdrachtgever moeten screenen op ethisch vlak. Kan jij enkele data doorgeven waarop dit past? Of plannen we dit bijvoorbeeld na onze afspraak?
met vriendelijke groeten,
Jill Van Hoydonck |
|
Terug naar boven |
|
|
jill
Geregistreerd op: 18 Mrt 2010 Berichten: 324
|
Geplaatst: 22-04-2010 19:51:18 Onderwerp: |
|
|
|
realiseer me alleen dat ik vergeten ben om te vragen of er extra budget is voor muziek, maar vrees ervoor.. |
|
Terug naar boven |
|
|